POINT OF VIEW

This series is a collection of images that is inspired by a personal vision, of a set of situations or impressions, captured during my travels; be it a shadow, a reflection, a landscape or something else. The project is carried out with reflex and digital cameras, making use of zoom or telephoto lenses. With these images I want to highlight the possibility of seeing differently, with one’s own point of view, subjects that take themselves for granted and that seem uninteresting.
By choosing the cut of the frame, the lights, the colors and the time of the photograph, it is possible to make an image that we believe is not interesting.

Questa serie è una raccolta di immagini che si ispira a una visione personale, di un insieme di situazioni o impressioni, colte durante i miei viaggi; che sia un ombra, un riflesso, un panorama o altro. Il progetto è realizzato con macchine reflex e digitali, avvalendomi e di ottiche zoom o teleobiettivi. Con queste immagini voglio evidenziare la possibilità di vedere in maniera differente, con il proprio punto di vista, soggetti che si danno per scontati e che sembrano poco interessanti.
Attraverso la scelta del taglio dell’inquadratura, delle luci, dei colori e dell’ora in cui si fotografa, si può rendere interessante un immagine che riteniamo non lo sia.